Towarzystwo Przyjaciół Dzieci uruchamia ogólnopolską kampanię #wiemcorobić, skierowaną na zwiększenie świadomości na temat zagrożeń w internecie, takich jak child grooming i sextortion. Inicjatywa ta ma na celu edukację zarówno dzieci, jak i dorosłych, w tym rodziców oraz nauczycieli, aby lepiej rozpoznawali niebezpieczeństwa czyhające online i umieli na nie odpowiednio reagować. Kampania, wspierana przez firmę Pepco i patronowana przez wysokich przedstawicieli instytucji państwowych, angażuje specjalistów, którzy dostarczają niezbędnych materiałów edukacyjnych. Więcej informacji oraz narzędzi wsparcia można znaleźć na oficjalnej stronie kampanii.
W ramach kampanii #wiemcorobić zaplanowano szeroki wachlarz działań edukacyjnych, które mają na celu przygotowanie dzieci do rozpoznawania zagrożeń w internecie. Inicjatywa koncentruje się na aspekcie zapobiegania poprzez dostarczenie dzieciom właściwych narzędzi, a rodzicom i nauczycielom – wiedzy potrzebnej do efektywnego wsparcia młodych ludzi. Tematyka kampanii obejmuje m.in. child grooming, czyli manipulację psychologiczną, której doświadcza wiele dzieci, oraz sextortion, czyli szantaż związany z intymnymi zdjęciami. Organizatorzy kampanii dążą do zmniejszenia stygmatyzacji ofiar, aby czuły się one komfortowo zgłaszając swoje doświadczenia.
Na stronie internetowej kampanii dostępne są już pierwsze materiały edukacyjne, w tym wideo oraz informacje, które mają pomóc w zrozumieniu, jak postępować w sytuacji zagrożenia. W przyszłości na stronie pojawią się również dodatkowe zasoby, takie jak scenariusze lekcji dedykowane nauczycielom. Wsparcie merytoryczne ze strony specjalistów ma na celu odpowiednie przygotowanie obszernego materiału edukacyjnego, skierowanego zarówno do dzieci, jak i dorosłych. Kampania #wiemcorobić ma szansę zbudować społeczną świadomość na temat zagrożeń w sieci oraz wspierać młodych ludzi w ich codziennym korzystaniu z internetu.
Źródło: Policja Żyrardów
Oceń: Nowa kampania społeczna #wiemcorobić ma na celu ochronę dzieci przed zagrożeniami w sieci
Zobacz Także